Сучасна школа: ерудит проти інтелектуала
Сучасний світ ставить дошколярів зовсім інші, ніж у минулому столітті, вимоги. Сьогодні потрібні не «гвинтики» для єдиного суспільного механізму, а творчі особистості, здатні самостійно приймати рішення. На формування такої особистості і спрямована робота більшості західних освітніх систем.
До слова, сучасні підходи до навчання більш природні для дітей. Принаймні, їдучи на Захід, наші школярі досить швидко адаптуються до навчання в місцевій школі, зате, повернувшись на батьківщину, відчувають, часом, серйозні проблеми.
— Причина в тому, що зміст освіти і форми навчання в українських школах і зарубіжних істотно відрізняються, — вважає голова Асоціації керівників шкіл м. Києва Людмила ПАРАЩЕНКО. — У нашій школі дитина із самого початку потрапляє в досить жорстке формування — клас, у якому вона зазвичай навчається усі шкільні роки. Для всіх учнів цього класу, відповідно до нашого стандарту класно-урочної системи, передбачений єдиний набір різних предметів, змінювати який ніхто не має права.
На Заході усе цілком інакше. Учень сам складає індивідуальний навчальний план, сам вибирає навчальні предмети. У зв’язку з цим на кожному уроці він потрапляє в нову групу: на математиці він сидить з одними, на історії — з іншими і так далі. Тому дитина, яка йде навчатися в ту систему, повинна мати певні особистісні навички — уміння планувати свою роботу, самоорганізацію і комунікабельність. Інакше їй складно вступати в міжособистісні стосунки і працювати в команді.
Коментарі
Гарні та цікаві матеріали, але бажано вказувати на джерела, звідки ви берете матеріали, адже ви поважаєте авторські права.
Захоплює та тішить ентузіазм, з яким ви взялись вести блог. Щиро бажаю вам великої кількості зацікавлених читачів, а блогу довгого життя!